Un grup d'adolescents mostren un nivell de reflexió que esperem que no només conservin sinó segueixin compartint quan es facin encara més grans (que ja ho són, només cal llegir i reflexionar sobre el que posen...)
divendres, 21 de gener del 2011
Valors compartits
Avui a classe hem estat parlant de valors, d'actituds i de normes. Defineix amb les teves paraules aquests tres termes en el teu comentari.
També hem parlat d'ètica de mínims i d'ètica de màxims: els criteris que regulen la convivència (ètica de mínims) i ser compatible la llibertat de triar cadascú els seus propis objectius (ètica de màxims).
Finalment, hem vist com hi ha lleis i per què ha d'haver lleis que ordenen la nostra conducta com a ciutadans. Una escola, una família, una ciutat, una societat sense normes...
Ara pots triar fer una d'aquestes activitats (A, B, C o D)
Aquí teniu un llistat d'accions. Torneu-les a copiar en l'ordre que vulgueu i justifiqueu aquesta ordenació (A)
1.- construir escoles
2.- abastir d'aigua potable la població
3.- aturar els enfrontaments armats
4.- organitzar hospitals
5.- garantir salaris dignes
Entra en aquestes pàgines i explica el que és i què en penses de la banca ètica (B)
http://www.fets.org
http://es.oneworld.net/article/archive/4765
Busca informació sobre alguna d'aquestes situacions en les quals s'han utlitzat mètodes no violents per a solucionar conflictes. Explica el conflicte i com es va actuar de forma pacífica (C):
1.- La independència de l'Índia (1947)
2.- La primavera de Praga (1968)
3.- La revolta de la plaça Tiananmen (1989)
4.- Las madres de la plaza de Mayo (1977)
5.- La revlució taronja (2004)
Per últim, tens l'opció de triar tres valors de la llista següent, només tres, i justificar perquè els has triat (D): saviesa, felicitat, fama, seguretat, justícia, riquesa, amor, família, progrés, autorealització, salut, poder, treball, plaer, valentia, llibertat, amistat, pau. I sí, triar, escollir, és renunciar.
Que els valors del treball, l'amistat, la família i l'alegria t'acompanyin en la teva actitud.
Bon cap de setmana!
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Hola Pani, sóc l’Albert Jurado:
ResponEliminaComençaré per la definició de els tres termes dels cuals em parlat/dialogat a classe de eticocívica:
→ VALORS: podem dir que els valors són totes aquelles maneres de pensar que té una persona i que les ha anat adquirint amb una educació i una maduració progressiva.
Una persona NO neix amb un conjunt determinat de valors, sinó que és l’experiència i el saber estar en cada moment els artífex d’aquests valors.
Els valors, penso jo, poden ser positius i negatius, segons l’àmbit social en el qual hagi crescut una persona.
Els valors determinen una forma de pensar i alhora una forma d’actuar més o menys corresponent a aquestes idees.
→ ACTITUDS: Les actituds són les maneres d’actuar/fer que té una persona en correlació amb la seva manera de pensar i d’entendre el món; tot hi que trobem algunes persones que tenen clares les idees (valors) però no prediquen amb l’exemple.
→ NORMES o lleis: poden estar presents (escrites) o omniscients (simplement, ja se pressuposen). Ens delimiten les nostres actituds i la nostra manera d’actuar queda totalment condicionada per elles. darrere de cada norma trobem un valor a dur a terme.
Penso que les normes són necessàries en la societat per tal de facilitar en certa manera la convivència entre persones.
Les persones s’han d’adaptar a les lleis que , en teoria, ens igualen moralment i personalment.
Ara, realitzaré el segon exercici: (D)
● SAVIESA: he escollit aquesta opció ( no perquè estigues la primera de la llista) sinó perquè, personalment) crec que en totes les cultures, en qualsevol indret del món, en qualsevol situació de la vida... ens farà falta l’enginy i el saber.
Per mitjà de la saviesa deixem de ser ignorants i per tant passem a tenir el control de la nostra vida nosaltres; ja que podrem parlar sobre qualsevol tema, podrem tenir un criteri propi i d’aquesta manera obtindrem la nostra pròpia opinió de les coses i per tant amb el temps obtindrem nous valors positius.
● FAMÍLIA: he escollit la família perquè penso que en la societat en que vivim actualment es molt important i de vital importància l’associació familiar.
La família és, en part, l’encarregada de formar-te com a persona i la d’inculcar-te des de ven petit certs valors fonamentals com el respecta, la dignitat i auto acceptació d’un mateix, etc.
Per tant l’escalfor familiar trobo que és de vital importància perquè per molts cops que et doni la vida, sempre tindràs a una família que t’acull quan estàs amb ells i t’enyora en la distància.
● SALUT: que puc dir de la salut, si de la salut hi ha més motius per escollir-la que llonganisses.
Escullo la salut perquè trobo que sense salut res de el que trobem en aquesta llista del bloc es pot dur a terme; la salut és totalment imprescindible.
A més penso que la salut és la gran oblidada d’aquesta llista i de la vida en si: ja que quan la tenim no la valorem, però quan ens manca la trobem enormement a faltar.
La salut, tant mental com física és necessària per a sobreviure en bones condicions de vida i això implica que si tens salut podràs seguir aprenent nous valors que posteriorment aplicaràs a la teva vida, perquè tens salt i això és el més IMPORTANT.
Per acabar, comentaré la tira còmica de l’inici de l’exercici del bloc.
Penso i ho diré en poques paraules que és un reflexa nítid de l’educació en la societat actual.
Abans si suspenies t’esbroncava el professor i els pares; actualment com suspenguis el professor ja es pot anar preparant.
Aquest darrer comentari el vull fer sense generalitzar perquè no tots els casos són així.
Aquesta tira còmica està molt relacionada amb els valors que en teoria la família ha d’ensenyar a un nen des de que és petit.
per mi les definicions de les paraules que em treballat a classe són:
ResponEliminaValor:es una forma d’actuar personal amb unes idees pròpies, això es demostra en el dia a dia i en la forma d’actuar.
Norma:serveix per informar depèn de la situació o lloc les coses que es poden i no es poden fer, les quals tenen com a conseqüència un càstig si no es compleixen.
Actitud:es la forma de comportar-se que te cada persona envers els problemes als que s’enfronta.
Ex:1
1.- aturar els enfrontaments armats.
2.- abastir d'aigua potable la población.
3.- organitzar hospitals.
4.- construir escoles.
5.- garantir salaris dignes.
Jo o e ordenat així per que crec que per formar una societat que funcioni prime em de posar els mitjans per que desprès pugui evolucionar i per que hi hagin salaris dignes abans que tot a d’haver una bona societat que no estigui en gerra, que tingui els mitjan per a viure com per exemple abastiments d’aigua potable, també una bon hospital per poder enfrontar en fermetats o accidents, aportar una bona educació per poder formar-se com a persones i quan lla estigui muntada la societat garantir uns salaris dignes per poder mantenir aquesta societat en funcionament.
Ex:2
Crec que desprès de muntar una gran revolta sobre aquests problema afectant a moltes persones i famílies no em sembla correcta que ara vulguin que es sensibilitzin amb ells amb aquestes empreses que no s’han sensibilitzat amb ells a l’hora de fer-los fora.
Ex:3
ResponEliminaLas madres de la plaza de Mayo (1977):
Se llama las mares de la Plaza de Mayo per que van ser un gran grup de mares qui es va assentar en aquella Plaza demana’n saber on estaven els seus fills i al no fer-lis cas van fer una manifestació pacifica on poc a poc si anirien ajunta’n mes mares amb al mateix interès arribaren fins el punto del desaparèixer mares que estaven en la manifestació però no tindre repercussions internacionals fins que es va fer el mundial de futbol en Argentina però el final de la dictadura es produeix quan cada vegada eren més les persones que s’aglomeraven en aquela Plaza pares, avis, cosins… s’establi como símbol un mocador blanc en cap fet amb la tela amb que es feien els bolques simbolitzen als fills desapareguts. Aconseguir el que volien sense la necessitat d’armes nomes amb perseverança i constància sense deixar de banda el que pensaven els seus valors a pesar de tot i de les situacions que ban Biure o aconseguiren també mitjancen la comunicació.
Ex:4
trio la llibertat per que d’alguna manera representa a totes les demes lla que t’esta dien que ets lliure de pensar, escollir el que vulguis
la felicitat per que sense felicitat es molt difícil tirar endavant i si bols aconseguir alguna cosa en la vida es millor fer-lo amb felicitat si no, no val la pena.
i per últim seguretat es important tindre seguretat en tu mateix per poder anar evolucionant i tindre valentia per realitzar tot allò que et proposis en la vida.
Pani, sóc en Víctor F.:
ResponEliminaVALORS: forma de pensar de cadascú es el mateix que dir “para gustos colores”
ACTITUDS: forma de donar-se a conèixer o actuar. Sense actituds no hi ha valors i sense valors no hi ha actituds. Cadascú és amo de la seva vida/accions i té el seu propi criteri de fer el que creu convenient en el moment i lloc adequat.
NORMES: Tot té el seu límit per això existeixen les lleis. Per a una vida organitzada i agradable, sense conflictes; és bo saber que existeixen unes normes ètiques i morals que s’haurien d’aplicar al dia a dia.
A-
1-Abastir d’aigua potable la societat és el més important ja que aquesta necessita aquest be natural tant preuat per a la seva pròpia supervivència.
2-Construir escoles ja que en molts països subdesenvolupats hi ha una manca impressionant de escoles les quals admetrien els noi i noies que treballen per a ajudar a les seves famílies a arribar a final de mes i la abolició de nens soldats els quals obtenen armes a canvi de matar al costat de guerrilles.
3-Organitzar hospitals perquè així els ferits de les guerres o els malalts tinguessin un lloc on ser ben atesos i tenir un bon sistema sanitari.
4-Aturar els enfrontaments armats els quals causen molts conflictes en la societat col•lectiva mundial. Tard o d’hora tot s’acaba. Però també s’ha de dir que quan alguna cosa acaba alguna cosa comença.
5-En últim lloc he deixat lo de garantir els salaris dignes pel final sempre hi ha prioritat. Encara que ja sabem que en aquesta vida per subsistir és necessari l’adquisició de diners.
B-
La banca ètica proposa la gestió de les reserves financeres de les famílies, homes,dones... També es el banc el qual úsa els principis financers ètics per fer compatible la rendibilitat financera i econòmica amb l'assoliment d'objectius socials i ambientals. Però gràcies a la banca ètica poden concedir la concessió de crèdits.
Bueno personalment crec que pel que se i he sentit parlar per part dels meus familiars es una forma diferent per la qual els bancs treuen els diners els seus clients, encara que el benefici no sigui immediat un exemple seria el pagament del crèdit concedit al client pel banc (el banc et dóna un crèdit i tu a canvi el pagues a terminis i a mesura que tornes els diners al banc aquest n’obté uns interessos.
He intentat expressar-me el millor possible però amb això vull dir que d’una forma o altre el banc pren els calers als seus clients
http://www.bancaetica.com/Lang/Content.ep3?LANG=ES
http://ca.wikipedia.org/wiki/Banca_%C3%A8tica
PANI: He fet servir uns altres links perquè els que m’havies facilitat no els podia obrir
C-
La primavera de Praga (1968): Va ser un període d'intent de liberalització política a Txecoslovàquia va durar vuit mesos(1864), quan el país va ser invaït per la URSS, i els seus aliats. Els d’ultra esquerres van evitar que la liberalització política fracasses perquè els país de Txecoeslovàquia continues formant part del règim comunista. Tot acabar desprès que el ministre d’interior Txecoeslovac prengués mesures, com democratitzar la dictadura totalitària que anteriorment havia ajudat a implantar juntament amb un dels màxims diligents polítics comunistes.
D-
Felicitat: Ser feliç ajuda a tirar endavant i a lluitar pel que vols i pel que creus
Amor: La sensació que és te quan s’està enamorat és irrecompensable no hi ha res com a tenir algú per a compartir la teva vida.
Treball: Per a molta gent és una forma d’evadir-se del problemes personals i també una forma de guanyar diners. Quan s’és ric no cal esforçar-se per aconseguir res lo qual es pugui obtenir per mitjans econòmics i es pot tenir tot, però en canvi si ets honrat i treballador els diners que aconsegueixes amb molt d’esforç, en el moment de gastar-lo amb el que vols és més gratificant perquè es creu que tots els esforços realitzats han valgut la pena.
(La tira còmica està molt bé i com ja se sap els temps canvien però cal dir que la vinyeta de la dreta la del 2009 és característica d’una escola pública)
Hola sóc l'Adrián Quesada i com els meus companys començaré a definir els tres termes:
ResponEliminaVALORS: Són els automatismes que ha anat agafant i adaptant una persona a mesura que creix i que li permeten desenvolupar la seva manera de pensar.
ACTITUDS: És el conjunt d'accions que demostren la manera de pensar d'una persona (valors). És el que fem/deixem de fer. NO ha de estar necessàriament relacionat amb els valors, però el més lògic és que sí que ho estigui.
NORMES: També les lleis, són com una mena de límit o de barrera que separa les actituds correctes de les incorrectes (legalitat/il·legalitat). Crec que són necessàries per a poder conviure en una societat.
A continuació faré el segon exercici:
A) Abastir d'aigua potable a la població: Sense aigua no és pot viure i per tant prevaleix sobre les altres.
Organitzar hospitals: És necessari per atendre la gran quantitat de malalties, enfermetats, ferides, parts... que hi ha al món.
Construir escoles: Tothom es mereix una educació que s'imparteix a les escoles, i no s'hauria de caminar 3 hores per arribar.
Aturar els enfrontaments armats: Bàsicament per garantir la pau i la seguretat al món i reduir la mortalitat
Garantir salaris mínims: La deixo pel final per prioritats, tot-hi que sí és necessàri un cert salari per poder viure.
Hola sóc l’Edu,
ResponEliminaValor:Un valor es el motiu pel qual actuem d’una forma determinada. Es una idea que et guia en les teves accions una forma de pensar.
Normes:Les normes diuen que a partir d’un determinat valor el que es pot fer i el que no. En cas de infringir les normes s’aplica una sanció. Les normes marquen uns límits, totes les normes estan basades en un valor si no les entens es perquè manques d’aquest valor.
Actitud:L’actitud es fer, es l’aplicació dels valors que es tenen. La repetició d’una acció demostra el valor.
A
1.- abastir d'aigua potable la població
2.- aturar els enfrontaments armats
3.- organitzar hospitals
4.- construir escoles
5.- garantir salaris dignes
He posat aquest ordre perquè trobo que el mes important es garantir que la població tingui mitjans per a subsistir. El segon es per facilitar la subsistència. El tercer perquè es necessari la salut de la població perquè aquesta pugui col•laborar. El quart perquè garantir l’educació evita que es repeteixin els errors passats. I l’últim ja es perquè la població pugui viure en unes condicions optimes.
D
Felicitat, llibertat i pau.
He escollit aquests perquè trobo que son dependents els uns dels altres. La felicitat sempre ha sigut el principal objectiu de l’home. La llibertat permet que l’home sigui feliç i la pau evita conflictes que evitin que l’home arribi a la felicitat.
Hola Pani, sóc el Daniel Callado:
ResponEliminaComençaré per la definició dels tres termes dels cuals em parlat a classe de Ciutadania:
-Valors: els valors podem dir que són les diferents maneres de pensar que té una persona mitjançant l'educació que l'han proporcionat els seus pares o l'escola a partir dels mestres.
Una persona no neix amb uns valors ja imposats de petit, sinó que es van aprenent amb el temps i l'educació.
-Actituds: podriem dir que les actituds són les maneres d'actuar o fer que té una persona amb relació de la seva manera de pensar o entendre el món.
-Normes: les lleis i les normes són necessàries en la societat per facilitar la manera de convivència entre persones, delimiten les nostres actituds i la nostra manera d’actuar. Les persones s’han d’adaptar a les lleis per què posen uns límits en la nostre societat que ha vegades va bé. Les lleis poden estar escrites o es poden donar per apresses desde petits imposades per la nostre família o els mestres. Darrere de cada norma trobem un valor a dur a terme.
A continuació faré el segon exercici(A):
1.- abastir d'aigua potable la població
2.- aturar els enfrontaments armats
3.- organitzar hospitals
4.- construir escoles
5.- garantir salaris dignes
He posat aquest ordre perquè trobo que el mes important es que la societat tingui aigua potable per abastir-se per què sense aigua no podem aguantar més d'una setmana, després he triat aturar els enfrontaments armat per què les armes maten i en cap societat ninguna persona ha de morir per un enfrontament així, després he escollit establir hospitals per si alguna persona havia sigut ferida mitjançant els hospitals el curaràn i es recuperarà més depressa i fàcilment, després he escollit construir escoles per què tothom ha de tenir el privilegi de l'escolarització i per evitar que els errors es tornin a repetir i per últim garantir salaris dignes per totes aquelles persones que treballen tenir un estímul per continuar treballant i que la població tingui millors condicions de vida.
Bon cap de setmana!
Hola Pani!
ResponEliminaRespecte les definicions que vam parlar a classe:
-Valors: són els conceptes o idees que hem aprés en un passat o que estem aprenent contínuament tant per l’educació dels pares, de l’escola o per la observació que cadascú fa quan veu alguna acció en la vida quotidiana en persones adultes.
No obstant, els valors ens ensenyen a valorar les coses i tenir una iniciativa per aconseguir-les, a saber escollir el que és més adequat i per tant a saber diferenciar el mal del bé. Penso que és la base per saber conviure en una societat, però no tots tenen adquirits els valors correctes, ja que, no existirien les lleis ni tampoc hauria corrupció, assassinats, agressions...
-Actituds: les actituds són les accions que fem a partir dels conceptes establerts, és a dir, dels valors apresos. Una actitud que ens defineixi ha de ser una actitud que l’estem mostrant normalment, i gràcies a les actituds podem observar com és cada persona i aprendre com és interiorment.
-Normes o lleis: són les accions que s’han de complir per no causar un dany o un mal a una altre persona i comportarà, per tant, un càstig si no les tenim en compte. Aquestes lleis s’han establert per facilitar la convivència
També ens indiquen aquelles accions que contribueixen a fer realitat un valor.
Segon exercici, he escollit l’apartat (D). Per a mi els tres valors més importants són: la salut, la riquesa i l’amor.
SALUT : penso que és el més rellevant, ja que, una persona pot tenir de tot però sense ella no pot gaudir de tot el que té. Una persona pot tenir més saviesa, felicitat, fama, seguretat, fer justícia, tenir diners, família, progrés, llibertat, amistat, trobar l’ amor... amb el pas del temps però sense salut no tens temps. Amb això vull dir que la salut és la condicionant de tots els valors que has posat en l’apartat.
RIQUESA: els diners són necessaris però es pot prescindir d’ells. Però guanyar diners, ni molts ni pocs, pots obtenir la felicitat i altres coses importants que són essencials per a viure adequadament com; comprar menjar, una casa, pagar els estudis,etc. No significa que una persona tenint molts diners sigui feliç perquè sempre voldrà més o acaba gastant-los en coses inadequades o sent egoista i per tant quedant-se sol.
AMOR: l’amor cap a altres persones i de manera inversa és un valor que davant la vida ens ajudarà, en les males situacions o en les bones, i que sempre estarà entorn a nosaltres i en els pensaments. Ja sigui l’amor a la família, a la parella o als amics.
Com diu la cançó `` Tres cosas hay en la vida salud, dinero y amor, y el que tenga esas tres cosas que le dé gracias a Dios.´´ amb la qual estic molt d’acord.
I com vas dir, per últim, faré un comentari sobre la tira còmica. Abans les iniciatives que feien el professors no eren qüestionades per els pares, en canvi ara els pares escolten més als fills i dubten de les accions que fan els professors, això ens mostra una de les causes que l’educació vagi tant malament en alguns casos i llocs, que provoca una divisió entre les persones que estableixen els valors compartits.
Adéu i bon cap de setmana!
Hola Pani, sóc la Nuria Antón.
ResponEliminaPrimer definiré els tres termes del que em parlat a classe:
•Valors: és la manera de pensar d’una determinada forma davant de qualsevol circumstancia. I mitjançant els valors ens donem a conèixer com a persones. Tu no neixes amb uns valor adquirits sinó que amb el pas de temps els vas guany i van creixent amb tu, molts dels valors que tenim els em aprés gràcies a la educació que ens han donat els nostres pares a casa.
•Actituds: és la manera que cadascú te d’actuar davant de les situacions que es trobi al llarg de la vida. Depenent dels valors que te cada persona la seva actitud serà diferent davant d’aquets conflictes.
•Normes: ens delimiten les nostres accions i darrera de cada norma o llei trobem un valor,es a dir, les normes no estan posades nomes per obligar sinó que darrera de cada norma hi ha un valor determinat.
A continuació faré l’exercici D :
Se que tria, escollir, significa renunciar però quan he tingut que tria els valor he pensant en aquells que en són mes importants per mi :
•La família: per mi la família és molt important, la família és qui t’ensenya el valors des de petits. Dins d’aquet valor LA FAMÍLIA jo inclouria l’amistat perquè hi ha amics, que són tan importants com la família, formen part de la família i inclouria un altre valor que seria la felicitat, per a mi una part de la felicitat es troba en la família, cada cop que ens ajuntem en casa de l’avia i veure la cara de felicitat que posa l’avia al veure a tots els nets junt t’omple de felicitat.
•Llibertat: el valor de la llibertat, aquet valor de poder escollir per tu mateix decidir que vols ser o que vols fer, viure la teva vida sense que ningú et dirigeix, et poden ajudar, et poden guiar, et poden aconsellar però la decisió es teva.
•Amor: el valor de l’amor crec que aquest es el mes important perquè et fa viure, et fa tindre sensacions que cap altre valor et fa sentir.
M’ha costat escollir els valors, però crec que mes que escollir els he anat eliminant conforme creia que per a mi un era mes importat que l’altre. Per exemple volia escollir la salut perquè crec que es important però me dit a mi mateixa si et donen a escollir a tindre a una vida llarga però sense amor, sense felicitat o una vida curta però plena d’amor sent feliç, gaudint dels pocs dies que tens i viure com si cada dia fos especial, cada dia fos diferent. Escolliria la segona opció.
Bon cap de setmana a tothom.
Hola Pani, sóc la Coral!
ResponEliminaPer no ser diferent dels meus companys, començaré per la descripció dels termes treballats a classe:
→ Valors: és allò que explica perquè actuem, pensem o vivim d'una manera determinada. Com un estímul que justifica les nostres accions. Allò que ens ensenyen de petits a casa, que anem aprenent al llarg de la nostra vida, perquè ningú neix amb valors aplicats. I a mesura que anem creixent i anem aprenent coses de les persones, de la vida, del mateix entorn, dintre de totes aquestes coses, hi ha un munt de valors que els anem interioritzant sense donar-nos compte.
→ Actituds: simplement, és la nostra manera d'actuar, on demostrem els valors que realment tenim. En parts podrien ser com adjectius d'una persona. Un exemple parlat a classe: si tu dius que tens el valor de la generositat, però alhora de la veritat no ho demostres, realment la gent pensarà que ets generòs? Una actitud és per allò que ens coneixen, el que ens diferencia de les persones, perquè ningú actua igual que ningú.
→ Normes: a partir de determinats valors, les normes diuen el que es pot fer i el que no. Un exemple de norma molt clar són les nostres lleis actuals. Cada ésser humà, a partir dels seus valor actua d'una manera concreta, però hi ha, sempre, alguna cosa que diu fins on pot arribar. Per exemple: jo tinc el valor de la generositat, per tant, dono a la gent diners, però quan se m'acaven robo un banc per seguir donant-los. Aquí ha d'haver una llei que digui que no es por fer.
· Justícia: el diccionari defineix "justícia" com virtut moral per la qual, en obrar o jutjar, es té com a guia la veritat i el dret. I això, (generalment, segur hi ha exepcions) ho tenim molt oblidat. He decidit parlar d'aquesta paraula perquè penso que és més important que els diners, l'amor, fins i tot la felicitat. Si no hi ha justícia, dóna igual si hi ha bons o dolens, perquè el terme justícia, ara mateix, no és exactament com el diccionari la defineix.
· Valentia: si no creus en tu mateix, per què estas vivint? Realment, ningú sap que estem fent aquí, ni per què existim, però ja que tenim la sort de respirar, hem de ser valents, conseguir el que et proposis, seguir els teus somnis, perquè al final, es cumpleixen. Has de tenir valentia per escollir, per decidir, per donar cada pas. I segurament, hi haurà persones que et voldràn robar aquesta valentia, doncs aquí hem de demostrar que això no ens ho poden treure.
· Llibertat: està molt relacionada amb la valentia. Com molts pensados i filòsofs van dir, els éssers humans, som éssers lliures, capaços de decidir per nosaltres mateixos, perquè la llibertat implica el no estar dominats per uns altres, pensar, riure o plorar perquè nosaltres volem.
Bé, respecte a la vinyeta, és clar que representa el deteriorament de la educació, des del 1969 al 2009. Abans, els valors que els ensenyàven als seus fills era quelcom semblant a "si no estudies o si no aproves estaràs castigat". Ara és com "si no aproves, tranquil, ja anirem a parlar amb el professor". Penso que la imatge més recent, retracta al típic nen que no es capaç ni de solucionar els seus propis problemes i necessita l'ajuda dels pares.
BON CAP DE SETMANA :)
Valor: És una qualitat que fa que ens comportem i fem les coses d’una manera determinada, aquestes qualitats depenen de les experiències i de la educació que s’ha rebut. Cadascú te uns valors diferents i això fa que cadascú sigui inexplicable.
ResponEliminaActitud: És el resultat de com actuem davant d’una situació per culpa dels nostres valors. Com ja em dit abans cadascú té valors diferents i per tant tindrà una actitud diferent. A vegades el valor i actitud no coincideixen ja que a vegades pensem una cosa, sabem el que tindríem que fer però no ho fem o simplement ho fem d’una manera que no hauríem.
Norma: Tècnicament hi ha valors que haurien de ser comuns per tots, i es per això que com fem unes normes comunes, per aquelles persones que no comparteixen el valor però s’han de adaptar per continuar amb un equilibri. Aquestes normes no ens diuen com hem de valorar ens diuen com hauríem d’actuar, això clarament no significa que un ho faci o no.
He decidit fer l’apartat C La primavera de Praga 1968
Va ser un període de liberalisme, el qual va començar el 5 de gener de 1968 quan Alexander Dubček va començar a promoure el anomenat socialisme amb rostre humà, es tractava d’una espècie de socialisme on ell a partir del comunisme volia que els seus ciutadans tinguessin més llibertat, va durar fins que el 21 de agost, quan el país al llevar-se es va trobar envoltat per dintre i fora de tancs. Aquest eren de la URSS i van tornar a establir el dur règim comunista. Es va tractar només d’un intent de la estabilització de la democràcia socialista que va ser un fracàs. La meva àvia es va llevar aquell dia i va haver de sortir de casa per poder assistir a un examen, m’ha dit que la ciutat estava plena de soldats amb armes i tancs aparcats, la URSS no va utilitzar la violència simplement es van establir al mig de la ciutat com dient: es fa cas a nosaltres el que vosaltres heu intentat es inútil no ho intenteu un altre cop perquè tornarem a guanyar, tenim el poder.
En quan a la tira còmica, abans no es qüestionava la decisió d’un professor, ara se’n dubta segons el que digui un fill, això fa que els professors tinguin cada vegada menys autoritat i drets i la educació vagi cada cop pitjor.
Hola sóc la Núria Olivera!
ResponElimina1.
Per a mi els valors és la personalitat de cada persona, és a dir, depenent de com ets personalment actuarás d’una manera o d’una altra, amb uns valors o amb altres. No tots els valors són bons però es poden canviar per millorar com a persona.
Les actituds, és la reacció amb la qual respons envers alguna situació, les actituds poden ser positives o bé negatives, i estan condicionades pels valor de cada persona.
Les normes, la seva funció és marcar disciplina i actuar de manera correcte envers els altres, les normes poden ser directes o indirectes, jo penso que són Essencials per a poder conviure millor, les normes depenen de l’educació que tinguis.
2. “D”
Els meus valors triats són:
• Felicitat: Penso que la felicitat, és el resultat de molts factors que inclouen quasi tots els valors sinó tots els valors positius de la llista.
• Amor: Penso que l’amor per a les persones i les coses, és la desposta a moltes preguntes, però sovint ens trobem amb contrradiccions com les guerres que hi ha etc, si tothom actués amb amor els demés i respecte, perquè parlem d’un valor que englova d’altres, hi hauria menys injusticia, però el que passa actualment és el voler ser més que els altres fa que les persones actuin per amor a sí mateixos i no pensen en els demés.
• Llibertat: llibertat a expresarte sense reglaments que t’impedeixin és la base de la felicitat, ser lliure i no tenir por a fallar, ara bé, sempre serás lliure si deixes als demés que també ho siguin és a dir, a no afectar-los per causa de la teva llibertat.
Hola Pani,ho sento per escriure una mica tard és que sempre que tinc examen d´Història aquest se´m menja tot el cap de setmana.
ResponEliminaPrimerament,començaré definint els següents conceptes explicats a classe:
*Valors: són les diverses maneres assimilades per un mateix que ens guien a actuar d´una manera o una altre.Aquestes s´assenten en un al llarg de la nostra vida,i a més,ens defineixen tant intel•lectualment com emocionalment.
*Actituds: molt relacionades amb el valors,es produeixen com a conseqüècia d´aquests ja que depenent dels valors d´una persona,aquesta actuarà d´una forma en concreta.
*Normes: també anomenades com lleis,són les limitacions presents o bé no presents a la vista en una societat humana que separen allò correcte de l´incorrecte.Per tant,si busquem en l´interior d´una norma trobem que hi ha un valor el qual ens guiarà a actuar d´una manera ,i aleshores aquí trobem l´actitud.
A continuació faré el segon exercici(A):
*Abastir d´aigua potable la població: com és lògic si els éssers humans no disposem d´aigua en condicions el món patiria moltes morts i epidèmies,de mode que no sobreviuriem.
*Organitzar hospitals: l´he agafat com a segona opció perquè és molt important la presència de centres sanitaris,ja que amb la seva absència tornariem a èpoques anteriors,les qual es caracteritzaven per una alta taxa de mortalitat.
*Aturar els enfrontaments armats: he dubtat,ja que no sabia si posar aquesta opció com a segona, però m´he adonat que ara per ara aquests no es produeixen a gran escala i per tant el nombre de morts seria més elevat sense hospitals que no pas amb guerres.
*Construir escoles: sé que és molt important tenir una bona formació amb l´objectiu de poder treballar dignament,però crec que sense escoles la supervivència encara es podria mantenir.
*Garantir salaris dignes: tot i que és important pel bé de les persones considero que ha de ser l´última opció perquè l´economia podria tirar cap endavant i per la qual cosa es garantiria el benestar social.
Hola Pani , sóc el Xavi
ResponEliminaPrimer defineixo els conceptes que vam dir a clase :
-Valor : es allò que fa que actuem d'una forma determinada.Els anem aprenen al llarg de la nostra vida. Molts valors els tenim gràcies a l'educació rebuda a la infantesa.
-Actitud : es la forma que tenim d'actuar o fer. La repetició d'uns valors , demostra la nostre actitud.
-Normes: ens indiquen el que podem o no fer. Si les incumpleixes tenen unes conseqüències.
He fet l'apartat C La revolta de la plaça Tiananmen (1989)
Van consistir en una sèrie de manifestacions liderades per estudiants a la República Popular de la Xina, que van tindre lloc entre el 15 d'abril i el 4 de juny de 1989. La protesta rep el nom del lloc on l'Exèrcit Popular d'Alliberament va suprimir la mobilització: la plaça de Tian'anmen, de Pequín.
Els manifestants provenien de diferents grups, des d'intel·lectuals que creien que el govern del Partit Comunista era massa repressiu i corrupte, a treballadors de la ciutat que creien que les reformes econòmiques a Xina havien anat massa lluny i que la inflació i l'atur estaven amenaçant les seves formes de vida. La decisió presa va ser la de suprimir les protestes per la força, en lloc d'accedir a les seues reivindicacions. El 20 de maig, el Govern va declarar la llei marcial i en la nit del 3 de juny, va enviar els tancs i la infanteria de l'exèrcit a la plaça de Tian'anmen per a dissoldre la protesta. Les estimacions de les morts civils varien: 400-800 (CIA), 2600 (segons fonts no identificades de la Creu Roja Xinesa). El nombre de ferits s'estima entre 7.000 i 10.000. Després de la violència, el Govern va emprendre un gran nombre d'arrests per a suprimir als instigadors del moviment, va expulsar a la premsa estrangera i va controlar estrictament la cobertura dels esdeveniments en la premsa xinesa. La cruel repressió de la protesta de la plaça de Tian'anmen va causar la condemna internacional de l'actuació del govern de la República Popular de la Xina.
La informació l'he treta de Viqupèdia , i he resumit una part ja que creia que no era tan important.
Sobre la tira cómica , jo diria , que abans el que deia un professor , era indiscutible i mai se li faltava el respecte. En canvi ara , els nois estan més mimats , i els profesors estan desautoritzats.
Eiii pani soc el Marc
ResponEliminaComençaré per la definició dels termes dels que em parlat a classe :
-Valors: diferents maneres de pensar que té una persona amb l'educació que ha resivit dels seus pares o a l'escola a partir dels mestres.
Una persona no neix amb valors ja imposats de petit, sinó que es van aprenent amb el temps.
-Actituds: Es la manera que te cada persona a actuar davan duna situació segons el que opina o pensar sobre el tema en cuestio.
-Normes: Són necessàries perquè el mon porti un ordre , per a comunicarnos a la vida i perquè no sigui un caos .Tot requereix unes normes i una amenasa per si no es compleixen aixi tothom podrà viure be i tots podrem tenir respecta a tots .
Jo fare el exercici (A):
1.- abastir d'aigua potable la població
2.- aturar els enfrontaments armats
3.- organitzar hospitals
4.- construir escoles
5.- garantir salaris dignes
He posat aquest ordre perqué pnso que el mes important de tot es l’aigua potable i perqué sense aigua no sobreviuriam mol. Despres e posat atura les guerres perqué tota guerra amb armes es innecesaria i ningu es mereix morir en una guerra , totes les guerras es poden sustituir per simples discursions o devats i perqué i moren molta gent .despres en tercer lloc e posat organitzar hospitals perque els hospitals es una cosa importantísima i es una manera mol gran de salvar moltes vidas i cura enfermetats lleus. Seguint l’ordre de la llista e posat construir escoles perqué les generacions futures an d’apendre a millota el que nosaltres fem malamen(pero aixo es una cosa secundaria comparades am les primeras que e dit )i per finatitza e posat salaris dignes perque tothom que tingi un treball digne i que grasies a ell pugui viure dignament .
( clarament, la tira comica mostra com cambien els temps , perqué abans la culpa de suspendre sempre la tenia el estudian (logicament) i ara actualment molta gen es pensa que es el profeso es qui te la culpa de que el estudian suspengui )
Hola Pani, sóc l’Ismael Blaya, i no he pogut fer el comentari abans, per diversos exàmens.
ResponEliminaBé, començarem definint a la meva manera els 3 valors:
Actitud: per mí son els fets, el que fas, amb el que pot justificar o no els teus valors, i el que dius.
Valors: És el que fa que actuïs d’una manera o una altra, segons els teus principis o la teva educació. En la societat, molts valors poden passar a ser normes.
Normes: Valors que hauríem de tenir tots, i per això pasen a ser norma, ja que si no els fas, ets diferent a la resta.
L’exercici que he elegit, és l’exercici D, en el que elegit les següents paraules:
Felicitat: Aquesta paraula, per mi es de les més importants, perque a la vida (o almenys a la meva), l’objectiu es ser feliç, pel que hi ha infinites maneres.
Seguretat: És un sentiment, el que sempre et pot ajudar, jo crec que sense seguretat, una persona, no es mostra com és realment, ja que tindria por, el que li condicionaria.
Progrès: És l’evolució personal de cadascun, es el que et fa millorar.
Per fer aquesta elecció, he tingut que deixar a altres paraules importants per a mi fora, pero triar una cosa, es descartar una altre.
Hola , sóc l'Eric , ho sento per no fer-ho avans , estava pensant en un comentari que volia fer i que el faré ja que a classe durant història a sortit el tema de les societats perfectes.
ResponEliminaPer mi una societat perfecta es aquella en que vius a la teva manera però respectant als altres. Crec que els carrers tendrien que tornar a ser llocs on la gent pugues parlar, fer els carrers mes amigables i que no tot sigui de casa al treball i del traball a casa o a comprar. On tots estiguesin a la mateixa altura i cadascun s'expreses com vulgues, que es recuperi el espiritu que s'ha oblidat. Que es pugues tornar a veure, com avans, nens corrent i jugant pel carrer sense por, que es recuperes aixo però sense fer cap tipus de reindivicacion. Tornar a viure tranquilament amb constants canvis per tal d'obtenir millores , per quan tinguin fills es trobin amb un món millor perque si continuem amb el que hi ha ara mateix...es trobaran (amb perdó)una merda. Pero això es el que vol el capitalisme, que tots en posem a la seva disposició i al respecte em niego, es tendria que treballar d'una altre manera on no siguis esclau i pertant i hagui un equilibri entre pobres i rics. En veritat , aquest sistema et preten vendre llibertat per obtenir diners quan en veritat estas amarrat amb una cadena al capitalisme, una exclavitut camuflada per que no la puguis veure. Si creus que alguna cosa material et fara lluire i feliç estas equivocat, la llibertat i la felicitat no es pot comprar, es l'equilibre entre el pensament metal i el pensament amb el cor , si obtens aquest equilibri, et farà humild i no seras egoista i no et quedaras totes les coses per tal de ser feliç. Tens que apostar per ser l'ultim i no el primer. Si intentas destacar en algun aspecte mai ho aconseguiras, o aconseguira aquell que no interes en aconseguiro. Tens que ser lliure, segur de tu mateix , fer el que creguis , però sempre amb el valor del respecte i recorda que perque et respectin has de respetar. Si tots som feliços es creara un món molt millor.
actitud: es la manera de com actuas, de com representes els valors apresos.
valors: allò que explica com actuem d'una manera determinada.
normes: lleis, allò que et marca un limit.
(crec que amb l'explicació de com seria una bona societat i explcant l'actual e definit els termes de llibertat, felicitat i fama)
em de crear una societat on els diners no estiguin per sobre de la vida on no es basi en el consumisme i es basi en el que he explicat anterior mente , amb un govern amb un projecte clar , fer una societat millor , lliure i feliç
ResponEliminarespecte a la tira cómica , es molt fàcil definir-la , has de respondre la pregunta de: en quina societat vivim actualment? i obtindras la resposta
ResponEliminaHola Pani, sóc la Celia, ho sento molt per el retard, ja se que l'ultim dia era ahir, però ahir no vaig poder fer-ho i he preferit fer-ho avui que no deixar-ho sense fer.
ResponEliminaPrimer vaig a començar definint amb les meves paraules els 3 valors:
•VALORS: Son les idees i conceptes que tenim nosaltres mateixos. Els valors són molt importants ja que graciés als valors podem apreciar l'importància d'alguna cosa, i així poder esforçar-nos per aconseguir-la.
•ACTITUD: Per ami l'actitud de una persona, és les ganes que li posa per fer alguna cosa, i la forma d'actuar que tenim. Depenent dels valors que tenim la nostra actitud serà d'una manera o d'una altre.
•NORMES: Les normes són com un sinònim de lleis, i les lleis són prohibicions que tenim que respectar tots i cadascú de nosaltres. De vegades aquestes normes ens poden agradar o no agradar, però hem de ser realistes i tota societat necessita unes lleis per conviure, si no imaginat que no hi haguessin normes, tothom faria el que volguéssim.
A continuació faré el segon exercici:
He escollit l'opció D ja que crec que aquests 3 valors més importants per a amí son: la SALUT, la RIQUESA i l'AMOR.
SALUT: La salud és el més important de tots els valors, ja que sense ell no tindríem cap altre valor.
RIQUESA: La riquesa no és un valor tant important com els demés, es clar, que la riquesa no dóna la felicitat, ja que pots tenir molta riquesa i no tenir salut o estar sol, però siguem sincers almenys ajuda una mica a que siguem més feliços, i a poder viure còmodament i donar tot el que vulguem als nostres estimats.
AMOR: L'amor es un valor molt important, perquè pots tenir tots els demés, però el que realment et farà feliç, serà l'amor que estimis i siguis estimat, i tenir als teus al costat.
Doncs respecte a la vinyets, representa el comportament que tenien els pares abans que era mes estricte que el de ara, però no s'ha de creure que en tots llocs es així, però si que es veritat que ara alguns nen estan massa mimats, els seus pares pensen que la culpa mai es del seus fills, i s'equivoquen.
Hola Pani,soc en Sergi Ruiz perdo per tardar tant, Peró penso que millor es fer-ho ara que mai.
ResponEliminaA:
1.- abastir d'aigua potable la població
2.- aturar els enfrontaments armats
3.- organitzar hospitals
4.- construir escoles
5.- garantir salaris dignes
Crec que aquest ordre es el correcte ja que el mínim servei que pot tenir una persona per sobreviure a de ser aigua ja que es indispensable pels éssers humans.
En segon lloc he posat aturar els enfrontaments armats ja que causen moltes morts i tot es per culpa del capitalisme que es regeix més pel material que per les persones, i això provoca que hagin guerres pel petroli i el diamant, o altres materials.
Em tercer i quart lloc organitzar hospitals i construir escoles ja que son serveis indispensables en una població, perque sense una educació i una bona salut la població no avançaria.
Per ultim els salaris dignes, que també son importants, peró no deixan de ser una cosa material.
En conclusió crec que totes son importants i imprescindibles en una societat, peró sempre hi ha prioritats, i com tu dius Pani: per prendre dedicions a la vida s'ha de renunciar ha altres.
Bé, els 6 que falteu vindreu al circ convidats per aquests companys i companyes, i els hi agraireu escrivint aviat... oi?
ResponEliminaHola soy el rubén.
ResponEliminaComienzo definiendo los 3 términos :
Valores : Los valores son lo que nos intentan enseñar desde que somos pequeños, y lo que tenemos que ir aprendiendo a medida que pasa el tiempo.
Actitut : Solo hay dos actitudes para mí, los que lo intentan,y con esfuerzo lo consiguen, y los que no lo hacen por miedo o algo que no puede superarlo y fracasan.
Normas : Es lo que necesitamos para poder convivir con otras personas,relacionarte, para poder respetarnos.
Ejercicio D . La Salud, Riqueza, Amor.
Salud : Es lo que necesitamos para poder vivir con los demas valores.
Riqueza : Es el valor que tiene varios significados para mi,no necesitas riqueza para ser feliz, eso esta claro, pero si tienes la suerte de tenerla, porque no aprovecharla, no te dará felicidad, continuarás necesitando a tu gente que te apoye, pero el dinero puede ayudarte a llegar a ser feliz.
Amor : Valor con importáncia ya que en esta vida tienes que encontrar alguien con quien compartir y conectar para que este sentimiento surja.
Hola Pani, sóc la Marta. Començo per definir els tres termes
ResponEliminaVALORS: són tots aquells principis ètics adquirits al llarg de la nostra vida que ens separen allò que està bé, d’ allò que està malament.
ACTITUDS: fa referència a la nostra manera de dur a terme la vida a partir d’ un seguit d’ actuacions, maneres de fer preses en relació amb els valors.
NORMES: són com una mena de límits que defineixen les accions que portarem a terme al llarg de la nostra etapa. Per tant, estableixen tots els nostres objectius.
Abastir d'aigua potable a la població: Sense aigua no és pot viure i per tant destaca sobre les altres.
Organitzar hospitals: És necessari per atendre la gran quantitat de malalts que hi ha per tot el planeta, especialment als països del tercer món.
Construir escoles: Tothom té dret a una formació, ja que a partir d’ aquesta tindrà més possibilitats per accedir a una vida digna.
Aturar els enfrontaments armats: Bàsicament per garantir la pau i la seguretat al món i reduir la mortalitat.
Garantir salaris mínims: Tot i que és necessari un cert salari per poder viure, hi ha més coses importants sobre aquesta.
L'autor ha eliminat aquest comentari.
ResponEliminaHola Pani, sóc la Carla Salvat.
ResponEliminaPrimer començaré per les definicions de valors, actituds i normes.
VALORS --> Són les diferentes formes que té una persona de pensar depèn de l'educació que ha obtingut. Ens ajuden a defenir quin sentit pot tenir la vida, què és el que té més importància; ens donen una direcció cap a on orientar-nos i una motivació que ens anima a actuar cap aquesta direcció.
ACTITUDS --> disposició contínua a reaccionar amb una tonalitat afectiva, una expressivitat o una conducta característiques.
NORMES --> regla per a l'execució d'alguna cosa, a la què hem de subjectar el seu capteniment, etc. Ens delimiten les nostres actituds i hi trobem uns valors.
I per últim, he escollit l'exercici D:
FELICITAT --> opino que dels més importants en aquesta vida és la felicitat, crec que sense felicitat, no fan falta les altres coses. Una persona ha de buscar la felicitat.
SALUT --> també és molt important, la salut es imprescindible, ja que si no en tens et morts o pots estar amb unes condicions de vida molt dolentes.
FAMÍLIA --> Juntament amb les altres dues, per a mi, són les tres més importants i necesàries en aquesta vida. La família sempre t'ajudará, sigui una cosa bona o dolenta.
I respecte la vinyeta, tot és cosa de la societat, ha canviat molt. I l'educació té molta importancia en això, el pares hauren d'ensenyar uns determinats valors als fills.
Els valors: jo crec que es algo amb lo que cada persona apren gracies a la família o als amics però que cap persona neix amb els valors.
ResponEliminaLes actituds: jo crec que son unes qualitats que va guanyant cada persona a mesura que va creixent ja que a mesura que creixem les nostres actituds davant alguns temes son diferents.
les normes: jo crec que en tot lloc hi han de haver unes normes, però tampoc crec que aquestes hagin d’arribar alguns extrems com arriben en alguns llocs.
Activitat D
Jo escullo com ha primera paraula la felicitat: ja que gracies ha aquesta paraula podré englobar altres que surten ja que jo crec que en aquest mon l’únic objectiu que tenim totes les persones es arribar a la nostre felicitat això si en diferents conceptes i llocs però cadascú busca la felicitat com vulgui, clar esta que mai podries arribar a la felicitat sense tenir una família però clar no sempre tens família que et pugui ajudar llavors altres busquen la felicitat ens els amics o en el treball. I jo crec que tothom pot ser feliç.
amistat: jo crec que totes les persones sempre busquen amics per que puguin trobar-se millor, es a dir per que puguin tenir amb algú que puguin confiar i que puguin explicar-li coses de la seva vida i que li donin consells per això jo crec que totes les persones ens mereixem un amic.
Pau:i per últim escullo aquesta paraula per que jo crec que el mon aniria millor amb pau encara que actualment ja es quasi impossible aconseguir-la però per lo menys es pot reduir mes la violència en l mon i no arribar a produir-se les matances que es produeixen sempre on hi han molta gent innocent que moren per culpa d’altres persones.